اخبار

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه: 1051 "بهورز" داریم/ هر بهورز به 500 روستایی خدمات می‌دهد

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه: 1051 "بهورز" داریم/ هر بهورز به 500 روستایی خدمات می‌دهد

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فعالیت 1051 بهورز در سطح استان خبر داد و افزود: هریک از این افراد حدود 500 نفر از اهالی روستاهای استان را تحت پوشش دارند و از این نظر خوشبختانه کمبودی نداریم.

دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت روز "بهورز" در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به نامگذاری 12 شهریور به نام روز بهورز، گفت: بهورزان افراد بومی و ساکن روستا هستند که طی فرآیند خاصی برای ارائه خدمات بهداشتی به روستاییان جذب و آموزش داده شده و در خانه های بهداشت مشغول به کار می‌شوند.

وی جمع آوری اطلاعات جمعیتی و بهداشتی روستا، نظارت بر وضعیت بهداشت دهان و دندان روستاییان، انجام واکسیناسیون، نظارت بر بهداشت آب و محیط روستا و نظارت بر دفع فضولات حیوانی را از جمله مهم ترین وظایف بهورزان عنوان کرد.

دکتر شکیبا با اشاره به فعالیت 647 خانه بهداشت در سطح استان، گفت: خانه های بهداشت در روستاهای اصلی مستقر هستند و تعدادی روستاهای کوچک اطراف خود را که به عنوان روستاهای "اقماری" شناخته می‌شوند را نیز پوشش میدهند.

وی افزود: در حال حاضر 1051 بهورز در این تعداد خانه بهداشت فعال هستند که به 472 هزار نفر جمعیت روستایی استان خدمات می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه کمبودی در زمینه بهورز در استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر هر بهورز جمعیتی حدود 500 نفری را پوشش می دهد و از نظر وضعیت استانداردهای کشوری در شرایط مطلوب قرار داریم.

دکتر شکیبا در تشریح سختی کار بهورزان گفت: این افراد باید بومی و ساکن روستا باشند و هنگام شروع کار از آنها تعهد گرفته میشود که 30 سال باید در روستا استقرار داشته و خدمات ارائه دهند و این امر قطعا سختی هایی برای آنها و خانواده هایشان به همراه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این افراد مانند کارمندان رسمی دانشگاه خدمات دریافت می کنند و جذب آنها تنها از طریق آزمون متمرکز دانشگاه صورت می‌گیرد.
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید